ویژگی های سرپیک برشکاری ویکتور

ویژگی های سرپیک برشکاری ویکتور

سرپیک برشکاری ویکتور یکی از معروف ترین و کاربردی ترین قطعات برشکاری و جوشکاری جهت استفاده در صنایع بسیاری از جمله صنایع نفت، صنایع فولاد و صنایع پتروشیمی در حال حاضر در داخل کشورمان می باشد.

در ادامه به شرح تاریخچه شرکت ویکتور و معرفی سرپیک برش و انواع آن و همچنین طریقه استفاده اصولی و صحیح از سرپیک برشکاری خواهیم پرداخت تا ضمن آشنایی بیشتر با این محصول در خرید و انتخاب سرپیک برش مناسب انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

 

ویژگی های سرپیک برشکاری ویکتور

تاریخچه شرکت ویکتور

می توان گفت که اولین و مشهورترین کارخانه تولید مواد و لوازم مصرفی برش و جوش در دنیا متعلق به شرکت ESAB نام اختصاری برگرفته از Svetsnings Aktie Bolaget Elektriska می باشد. در سال ۱۹۰۴ مهندسی به نام oscar Kjellberg اقدام به تاسیس این شرکت در کشور سوئد نمود.

این شخص پیش از این مخترع الکترود پوشش دار نیز بود. شرکت ESAB در سال ۱۹۵۵ بهترین دستگاه های برش را از جمله دستگاه برش پلاسما را به دنیا معرفی نمود. در سال ۲۰۱۲ بخش عمده و بزرگی از سهام این شرکت توسط کمپانی برجسته و بزرگ COLFAX آمریکا خریداری شد.

با ادغام این دو شرکت در حال حاضر شرکت ویکتور به وجود آمده است که با داشتن سابقه درخشان در تولید و عرضه انواع تجهیزات جوشکاری و برشکاری و احداث کارخانه در بسیاری از کشورهای مختلف دنیا از جمله سوئد، آمریکا،  برزیل، انگلیس، آلمان، چین، کره جنوبی و …..از شرکت های پیشتاز در این عرصه می باشد.

سرپیک برش چیست؟

سرپیک برش وسیله ای است که جهت برش دادن مواد از آن استفاده می شود. ابتدا فلز مورد نظر با شعله به سطحی از حرارت می رسد تا اینکه به رنگ قرمز مذاب در آید و زمانی که فلز به این سطح از دما رسید اکسیژن با فشار دادن اهرم در سرپیک برش به قطعات مورد نظر دمیده خواهد شد.

سرپیک برش شروع به تولید گرمای حداکثری با استفاده از واکنش و اکسید می نماید و به وسیله این حرارت و گرما انجام عملیات برش ممکن می شود.

وظیفه سرپیک برش حرارت و گرمادهی به فلزات می باشد تا انجام برش صورت گیرد و عمده حرارت از خود فلزات در حال اشتعال صورت می گیرد و تامین می شود.

سرپیک برش از نظر کاربردی به چند دسته تقسیم می شوند که با توجه به برند های مختلف و در اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. که با توجه به کاربری از سایز سه الی هشتاد موجود است.

همچنین سرپیک برش در مدل های یک تکه، دو تکه،  سرپیک برش به صورت بلند و کوتاه و سرپیک برش در ضخامت های نازک و کلفت  در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز خود می توانیم نسبت به خریداری هر کدام از آن ها اقدام نماییم. در ادامه به معرفی انواع سرپیک های برش در برند ویکتور می پردازیم.

ویژگی های سرپیک برشکاری ویکتور

انواع سرپیک برشکاری ویکتور

سرپیک برشکاری ویکتور در انواع مختلفی در حال حاضر در بازارهای ایران موجود است که به معرفی و شرح مشخصات فنی این سرپیک ها می پردازیم:

سرپیک برشکاری ویکتور مدل HC1200C

در سرپیک برش ویکتور مدل HC1200C از ۲ ورودی شیلنگ استفاده شده است. در این مدل از اهرم قطع و وصل جهت استفاده در کارها و امور سنگین استفاده شده است و مناسب این کارها می باشد.

همچنین تا اندازه هجده اینچ معادل  ۴۵٫۷ سانتیمتر امکان برش قطعات مورد نظر را دارد.در این مدل طول متناسب و استاندارد بین ۲۱ اینچ تا ۹۶اینچ  معادل ۵۳٫۳ سانتیمتر الی ۲۴۳٫۸ سانتیمتر می باشد. از ویژگی های سرپیک برش ویکتور مدل HC1200C  این است که با انواع گازهای سوختی سازگاری مناسب را دارد.

سرپیک برشکاری ویکتور مدل ۱۴۰۰

در سرپیک برشکاری ویکتور مدل ۱۴۰۰ نیز از ۲ ورودی شیلنگ استفاده شده است. همچنین تا اندازه سی اینچ معادل  ۷۲٫۲ سانتیمتر امکان برش قطعات مورد نظر را دارد.

این سری از سرپیک برش جهت انجام کارهای سنگین و همچنین فوق سنگین ساخته و طراحی شده است. جهت برشکاری در اموری مانند ریخته گری و همچنین صنایع فولادی بسیار کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که سرپیک هایی با دسته بلند برای فلش بک ارستور بدون استفاده از محفظه در درون خود و بدون حفاظت لازم جهت ورود گاز برگشتی هستند. اما از گاز های پروپان و همچنین گاز طبیعی فشرده می توان به عنوان گازهای مورد استفاده جهت این سرپیک اشاره نمود.

سرپیک برشکاری ویکتور مدل ۲۴۶۰

در سری سرپیک برشکاری ویکتور مدل ۲۴۶۰ از جنس برنج استفاده و ریخته گری شده است. همچنین از محفظه ای برای ترکیب اکسیژن و گاز  به صورت مارپیچی استفاده شده است.

برای انجام برش آرام از شیر گاز و همچنین اکسیژن استفاده شده است. تیوب های این سرپیک از جنس استنلس استیل می باشد. همچنین جهت آب بندی گاز به سرعت و بدون استفاده از آچار از واشر دبل اورینگ استفاده شده است و دارای کوپلینگ با جنس برنج می باشد.

دارای طولی به اندازه ۱۰ اینچ معادل ۲۶۶٫۷ سانتیمتر و وزنی به میزان ۰٫۹۱ کیلوگرم دارد. ظرفیت برش این سری از سرپیک ۹۰ درجه و به اندازه ۷ اینچ می باشد.

سرپیک برشکاری ویکتور مدل CA400

در سری سرپیک برشکاری ویکتور مدل CA400 از نیز از جنس برنج آلیاژ شده استفاده شده است و به همین خاطر دارای مقاومت بالایی حدود سه برابر نسبت به برنج معمولی است.

به علت داشتن دسته کم وزن و سبک به راحتی در دست گرفته و استفاده می شود. میکس گاز و اکسیژن را به بهترین وجه انجام می دهد.

نحوه استفاده از سرپیک برشکاری

نحوه استفاده از سرپیک جوشکاری در مدل های یک تکه به این صورت است که ابتدا شیر کپسول گاز و سپس شیر کپسول اکسیژن را باز می نمایید.

بوسیله فندک سرپیک را روشن نمایید بدین صورت که شیر گاز دسته سرپیک را به اندازه لازم باز نمایید تا شعله روشن شود. شیر اکسیژن را به اندازه نیمه باز کنید.

قطعه مورد نظر را حرارت دهید و زمانی که به اندازه کافی گداخته گردید، به وسیله اهرم اکسیژن، میزان فشار لازم را جهت انجام برش تنظیم نمایید.

 

ویژگی های سرپیک برشکاری ویکتور

 

نکات ایمنی در رابطه با سرپیک برشکاری 

زمانی که می خواهید کلگی سرپیک برشکاری را محکم نمایید، حتما از بخش آچارخور استفاده کنید تا از پیچیده شدن لوله های سرپیک پیشگیری شود.

قبل از اینکه اقدام به روشن کردن شعله سرپیک نمایید از محکم بودن بست ها و سالم بودن شیلنگ ها  اطمینان داشته باشید. هیچگاه با دست های روغنی و سایر مواد اشتعال زا از سرپیک استفاده نکنید.

در صورت شنیدن صدای تق تق، اقدام به محکم کردن نازل ها نمایید چرا که این صدا نشانه برگشت شعله می باشد.

قیمت سرپیک برشکاری ویکتور

سرپیک برشکاری ویکتور با توجه به اینکه این محصول از محصولات بسیار باکیفیت در حوزه جوشکاری و برشکاری می باشد از قیمت بالایی برخوردار است.

شما می توانید این محصول را به صورت اصل و با قیمت مناسب از فروشگاه های اینترنتی معتبر در حوزه ابزار تهیه و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − سه =