سرپیک ماشین نازل برشکاری co2

سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 یکی از قسمت های انواع دستگاه جوش اینورتر است که جهت انواع برشکاری مناسب می باشد. این دستگاه های برش با تلفیقی از گاز اکسیژن و گاز مایع با فشار و حرارت بالا می توانند موجب ذوب نمودن انواع فولاد در قطرهای مختلف را به سرعت و به راحتی فراهم نمایند.

برش با سوخت اکسی روشی است که با استفاده از گازهای سوختی و اکسیژن برای جوشکاری و برش فلزات انجام می شود. سوخت اکسی یکی از قدیمی ترین فرآیندهای جوشکاری و برش با بیشترین استفاده از گاز سوختی استیلن است.

کیفیت سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 و همچنین نحوه تنظیم و لوازم جانبی آن، جهت دستیابی به شعله مطلوب برای پیش گرم شدن و برش اهمیت فراوانی دارد.

جهت برش فلز در فرایندهای برش و برشکاری، ابتدا لازم است که فولاد را تا دمای سوختن آن گرم کنید. هنگامی که فولاد به رنگ “قرمز گیلاسی” می شود، اکسیژن اضافه شده باعث یک واکنش گرمازا می شود که فلز را ذوب کرده و برش لازم را ایجاد می کند. اکسیژن باید ۹۹٫۹ درصد خالص باشد تا یک برش با کیفیت ایجاد کند.

بسته به مارک و مدل سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 شما، گازها پیش از حرارت دیدن، به روش های مختلف مخلوط می شوند. بعضی از سرپیک ها اختلاط گازها را در بخش لوله ای انجام می دهند در حالی که برخی دیگر از آن ها گازها را در سر یا در نوک نازل مخلوط می کنند.

فرآیند برش با سرپیک نازل برشکاری co2

فرایندهایی که شامل برش فلز هستند از روش های مختلفی برای حذف مواد از فلز استفاده می کنند تا قسمت های مطلوب را از نامطلوب جدا کنند. علاوه بر روش های مکانیکی که از اره های فلزی، مته ها و آسیاب ها برای برش فلز استفاده می کنند، می توان از انرژی گرمایی و الکتریکی نیز برای برش استفاده کرد. این روش ها مزایایی نظیر تولید برش های سریع در فلزات سخت و کاهش سایش ابزار مورد استفاده را دارند.

سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 با استفاده از اکسیژن برای سوزاندن فلز، فلز را برش می دهند. از شعله استیلن برای گرم کردن فلز تا دمای اشتعال استفاده می شود و سپس اکسیژن اضافه می شود تا درجه حرارت شعله افزایش یابد و فلز ذوب شود. گرمای شعله اکسیژن باعث می شود عناصر موجود در فلز زیر شعله در اثر واکنش شیمیایی اکسید شوند. فشار شعله اکسیژن خارج شده از سرپیک و نازل، فلز سوخته را از مسیر برش دور کرده و منجر به جدا شدن فلز می شود. انواع سرپیک نازل برشکاری co2 فقط روی فلزاتی کار می کنند که به راحتی اکسید می شوند.

سرپیک ماشین نازل برشکاری co2

قسمت های اصلی سرپیک ماشین نازل برشکاری co2

۱٫      دریچه های اصلی اکسیژن و استیلن

این قسمت ها شیرهای دانه ای توپی ضد زنگ هستند بنابراین وقتی این شیر ها را می بندید نباید آنها را خیلی محکم سفت کنید. محکم کردن بیش از اندازه این دریچه ها می تواند موجب آسیب رسیدن به آن ها شده و سپس نشتی صورت گیرد.

۲٫      سر پیک هوابرش (صاف و کج)

سرپیک ها در انواع مختلفی تولید می شوند. سرپیک صاف (سرپیک مستقیم) و سرپیک ۹۰ درجه رایج ترین انواع سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 می باشند. همچنین می توانید از سر برش های ۷۵ و ۴۵ درجه استفاده کنید که برای تراشیدن فولاد سنگین مناسب است.

۳٫      شیر تنظیم اکسیژن

از این قسمت می توان جهت تنظیم شعله های آتش استفاده نمود.

۴٫      اهرم دهانه برش اکسیژن

این اهرم کمک می کند تا اکسیژن و استیلن در بدنه سرپیک ماشین نازل برشکاری co2  مخلوط نشوند و در سر مخلوط می شوند. ااین هرم تنظیم فشار امکان کنترل لحظه ای فشار را برای کاربر ایجاد کرده و باعث می شود تا گاز در زمان مورد نیاز به محل تزریق شود.

انواع سرپیک برش

تمام تجهیزات سرپیک برش می توانند با هر نوع گاز اعم از استیلن، پروپان یا co2 استفاده شوند. تنها قطعه این تجهیزات که بسته به نوع سوختی که استفاده می کنید بایستی انتخاب شود، نوک سرپیک است. به طور مثال نوک سرپیک استیلن یک تکه است. نوک سرپیک پروپان ۲ تکه است. درواقع از آن جایی که مدت زمان سوختن پروپان از استیلن کندتر است بنابراین شما به شعله از پیش گرم شده بیشتری نیاز خواهید داشت.

امروزه برندهای مختلف به خوبی توانسته اند انواع سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 یک تکه و دو تکه را طراحی و تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

انواع  سرپیک ماشین نازل برشکاری co2

۱٫      سرپیک برش بوتانی IOXYGEN

سرپیک برش بوتانی درحقیقت همان سرپیک برش یک تکه است که بسیار قدرتمند بوده و به عنوان برش بلند نیز شناخته می شوند. این سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 ساخت کشور تایوان است که به همراه یک نازل موریس ۱/۱۶ ارائه می شود.

از این سرپیک برش بوتانی می توان برای برش فولاد استفاده نمود. این مدل سرپیک IOXYGEN با سر ۹۰ درجه از آلیاژ با مقاومت بالا، فولاد ضد زنگ سنگین و برنج با دوام ساخته شده است. این سرپیک با کیفیت صنعتی و قابل اعتماد برای انواع عملیات برش مناسب می باشد.

۲٫      سرپیک برش بوتانی(۲۰/۱ متری)

سرپیک برش بوتانی ۲۰/۱ متری معمولا در کوره ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با ساختاری ساده نگهداری آسانی دارد. دسته سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 از جنس برنج اکسترود شده سخت جهت عمر طولانی آن طراحی شده است. این سرپیک با دارا بودن دو شیر سوزنی از جنس استنلس استیل می تواند شعله را با دقت بالاتری توسط کاربر تنظیم نموده و دوام بالاتری را برای محصول به همراه داشته باشد.

سرپیک ماشین نازل برشکاری co2

خرید سرپیک ماشین نازل برشکاری co2 از ولکانو

مجموعه ولکانو بیش از ۲۰ سال است که در زمینه انواع ابزارآلات مطابق با استاندارد های روز دنیا در بازار ایران فعالیت دارد. ما در مجموعه ولکانو تلاش می کنیم تا انواع ابزار آلات جوش و برش و متعلقات آن را با کیفیت مطلوب جهت دسترسی آسان صنعتگران عزیز کشورمان فراهم آوریم.

تیم ما با مطالعات علمی دقیق و پیشروی همگام با آخرین تکنولوژی های روز دنیا، تلاش می کند تا بهترین تجهیزات صنعتی را تهیه نموده و در اختیار شما قرار دهد. بنابراین جهت خرید انواع ابزارآلات صنعتی مورد نیاز خود می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف با مشاورین فروش ما در مجموعه ولکانو تماس برقرار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + = 10