راهنمای سرپیک برش مورکس | ولکانو

سرپیک برش چیست؟ کارایی آن چیست؟ در صنعت چه کاربردی دارد؟ بهترین برند سرپیک برش کدام است؟ کدام برند از همه به صرفه تر و با کیفیت تر است؟ و … تمام سوالاتی است که ما می خواهیم در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم؛ همچنین در این مقاله به معرفی سرپیک برش مورکس و بررسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت پس ما را تا انتهای متن همراهی کنید.

سرپیک برش چیست؟

سرپیک برش، همانطور که از نام آن برداشت می شود، برای برشکاری قطعات فلزی استفاده می شود. سرپیک ها به وسیله ی جریان گاز هایی چون اکسیژن، بوتان، استیلن و … عمل برشکاری را روی قطعات فلزی با ضخامت های مختلف انجام می دهد.
اساس کار سرپیک برش به این صورت است که ابتدا سرپیک با بهره گیری از یک شعله، به قطعه ی فلزی مورد نظر، حرارت زیادی را می دهد و فلز بر اثر حرارت زیاد قرمز می شود؛ در واقع می توان گفت سرپیک برش، فقط حرارت مورد نیاز برای برش فلزات را تامین می کند. پس از اینکه فلز بر اثر حرارت به دمای مورد نظر رسید، دسته ی اهرمی را فشار داده تا اکسیژن از دهانه ی سرپیک برش خارج شود و به سطح فلز حرارت دیده برسد. اکسیژن در مواجهه با فلز واکنش داده و فلز اکسیده می شود که به آن فرآیند اکسیداسیون گفته می شود؛ فایده ی مهم این واکنش شیمیایی افزایش کیفیت برشکاری است. به این روش برشکاری که اساس آن حرارت و گاز اکسیژن است، هوا برش نیز گفته می شود.
سرپیک برش
سرپیک برش

مزایای برشکاری به روش هوا برش

برشکاری به روش هوا برش و با استفاده از سرپیک برش مزایای بسیاری دارد از جمله:
• برای برشکاری قطعات فلزی با ضخامت بالا این روش بسیار کارآمد است.
• برشکاری به روش هواپرس ظرافت کار را بالا می برد.
• برشکاری به روش هوا برش قابل اجرا بر روی تمامی فلزات است.

سرپیک برش مورکس

سرپیک برش مورکس از جمله سرپیک های محبوب و معروف در حوزه ی هوا برش است که ساخته ی کشور چین می باشد. از جمله مواردی که سبب محبوبیت سرپیک برش مورکس شده است، قیمت بسیار مناسب آن در مقابل کیفیت بالای آن است.
ویژگی های فنی و ساختاری سرپیک برش مورکس
• آلیاژ آن از برنج آلیاژ C است.
• کالیبراسیون ندارد.
• مدل سرپیک برش مورکس به صورت یک تکه بوتانی است.
• در اندازه های ۶۰ و ۵۰ سانتی متری تولید و عرضه می شود.
• سرپیک برش مورکس جزء سرپیک های یک تکه ( در ادامه توضیح خواهیم داد) محسوب می شود.
• سری نازل آن قابل تعویض کردن است.
• دو ورودی برای گاز و اکسیژن دارد.
• قابلیت تنظیم گاز ورودی را با استفاده از دو شیر در روی بدنه خود دارد.
• تا ضخامت ۳۰۰ میلی متر را نیز می تواند برش دهد.
• برای سرپیک برش مورکس، یک پدال فشاری تعبیه شده که مربوط به گاز اکسیژن است.
• و …

انواع سرپیک برش

سرپیک برش به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
•سرپیک برش یک تکه
•سرپیک برش دو تکه
سرپیک برش یک تکه: سرپیک برش یک تکه از قطعاتی نظیر بدنه، اهرم اکسیژن، شیر اکسیژن، نازل برش، شیر گاز و … تشکیل شده است. برای برشکاری به وسیله ی سرپیک برش یک تکه، ابتدا باید  شیر مربوط به گاز اکسیژن را برای ورود گاز باز کنید؛ سپس با استفاده از فندک، سرپیک برش را روشن کنید، برای این کار باید ابتدا شیر گاز را به اندازه ای که نیاز است باز کنید تا شعله ایجاد شود و بعد از آن، شیر گاز اکسیژن را در حالت نیمه باز بگذارید. تا اینجای کار، حرارت لازم برای برش قطعه مهیا شده و قطعه فلزی داغ شده و به رنگ قرمز درآمده است، در همین حین باید، فشار لازم برای برش فلز را با استفاده از دسته ی مربوط به اکسیژن تنظیم کنید. مطالب گفته شده تقریبا کلیاتی از طرز کار کردن با سرپیک برش مورکس یک تکه بود.
سرپیک برش
سرپیک برش دو تکه: علت اینکه به آن سرپیک دو تکه گفته می شود این است که از دو قسمت جداگانه تشکیل شده است: دسته و بدنه ی جلویی. سرپیک برش دو تکه مزایای بسیاری دارد از جمله:
• سطح ایمنی کار کردن با آن بالاست.
•ورودی گاز ته شیلنگی یک طرفه است.
• یک طرفه بودن ورودی گاز ته شیلنگی سبب می شود شعله ی آتش به کپسول و حتی خود شیلنگ بازنگردد.
•قابلیت برش قطعاتی با ضخامت ۳ تا ۱۰۰ میلی متر را دارا است.
• با دارا بودن میله ی پرگاری، قابلیت برش های دایره ای شکل را تا قطر ۸۰ سانتی متر دارد.
درباره سرپیک برش
سرپیک برش مورکس

نکات ایمنی مهم به هنگام استفاده از سرپیک برش مورکس

۱٫ برای محکم کردن کلگی سرپیک برش مورکس، حتما از آچار مخصوص خودش استفاده کنید.
۲٫ دقت کنید که برای محکم کردن کلگی سرپیک برش مورکس، قسمت های دیگر پیچانده نشود و تنها قسمت آچار خور آن را بتابانید.
۳٫ از دستگاه هوا برش در نزدیکی و مجاورت مواد قابل اشتعال استفاده نکنید.
۴٫ نازل سرپیک برش مورکس را محکم ببندید، در صورت محکم بسته نشدن نازل، سر و صداهای زیادی ایجاد می شود.
۵٫ هنگامی که می خواهید سرپیک برش مورکس را لمس کنید، دقت داشته باشید که دست هایتان روغنی نباشد.
۶٫ همواره پیش از استفاده از سرپیک برش مورکس، دستگاه را به طور کلی بررسی کنید و از سالم بودن تک تک قطعات، شیلنگ ها و محکم بسته شدن آن ها اطمینان حاصل کنید.
۷٫ پس از اتمام کار برشکاری، شیر کپسول گاز را ببندید.
۸٫ کپسول گاز را تحت هیچ شرایطی روی زمین نخوابانید، چرا که باعث می شود، ذرات ریز وارد محفظه ی کپسول شده و این ذرات رفته رفته راه خروجی گاز را مسدود می کنند که بسیار خطرناک است.

فروشگاه اینترنتی ولکانو

سرپیک برش مورکس، در صنعت کاربرد های فراوانی دارد و همواره به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد، مورد توجه افراد فعال در این حوزه بوده است. چنانچه قصد خرید سرپیک برش مورکس اصل، با کیفیت تضمین شده و قیمتی مناسب را دارید، ما به شما فروشگاه ولکانو را معرفی می کنیم. فروشگاه اینترنتی ولکانو، عرضه کننده ی انواع دستگاه های برش لوله، دستگاه های برش ریلی، برش پیک دستی، اینورتر های جوشکاری و برشکاری، مانومتر و رگلاتور های صنعتی و … می باشد. کافیست به سایت این فروشگاه سر بزنید و با مشاهده ی محصولات متنوع در حوزه جوشکاری و برشکاری و مطالعه ی ویژگی ها و شاخصه های فنی هر یک، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. تمامی محصولات عرضه شده توسط فروشگاه ولکانو، از ضمانت برخوردارند، چرا که هدف این مجموعه، جلب رضایت شما مشتریان عزیز می باشد. شما همچنین می توانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. خریدی مطمئن با ولکانو
برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 9 =