بررسی تورچ جوشکاری ارگون

تورچ جوشکاری ارگون یکی از ابزارهای موردنیاز در جوشکاری TIG است که به همراه کابل های با انعطاف پذیری بالا و سبک وزن طراحی می شود تا به راحتی قابل کنترل بوده و در موقعی های مختلف مناسب با حالت فرد قرار گیرد.

تورچ جوشکاری آرگون چیست ؟

جوشکاری GTAW معمولاً برای مقاطع نازک از فولاد ضد زنگ و فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم، منیزیم و آلیاژهای مس استفاده می شود. این جوشکاری امکان کنترل بیشتری را به جوشکار می دهد و کیفیت بالاتری نیز دارد. اما برای این نوع جوشکاری باید از یک تورچ جوشکاری مخصوص استفاده کنید که تورچ جوشکاری آرگون برای این روش، مناسب است.

پیش از پرداختن به قیمت تورچ جوشکاری آرگون بهتر است ابتدا با جوشکاری TIG و تورچ جوشکاری آرگون آشنا شده و اطلاعات مفیدی در این خصوص کسب کنید تا بتوانید نسبت به خرید بهترین تورچ جوشکاری آرگون اقدام کنید.

قیمت تورچ جوشکاری ارگون با توجه به وجود برندهای مختلف این ابزار صنعتی، براساس پارامترهای مختلفی تنظیم می شود.

جوشکاری TIG چیست؟

جوشکاری گاز بی اثر تنگستن (TIG) برخلاف دیگر انواع جوشکاری با کمی پیچیدگی همراه است. در حقیقت این نوع جوشکاری سخت ترین روش جوش زدن برای فعالیت های حرفه ای می باشد. فرآیند جوشکاری TIG در قسمت جوشکاری گاز محافظ ساطع می کند. این امر به جلوگیری از هرگونه آلودگی گودال جوش کمک می کند.

مزایای جوشکاری TIG

در جوشکاری TIG می توانید گرمای استخر جوش را کنترل کنید و این امکان را برای شما فراهم می کند که مهره جوش را کنترل کنید. این ویژگی به تنهایی جوشکاری TIG را نسبت به انواع جوشکاری بسیار برتر می کند. جوش های TIG تمیزتر و محکم تر هستند. جوشکاری TIG برای فلزات نازک تر مانند آلیاژهای آلومینیوم و ضد زنگ بسیار مفید است.

تورچ آرگون چیست؟

مشعل های جوشکاری GTAW یکی از ابزارهای موردنیاز برای جوشکاری با گاز محافظ آرگون هستند. این مشعل ها در انواع مختلف دستی یا خودکار طراحی شده اند و به سیستم های خنک کننده با استفاده از هوا یا آب مجهز شده اند. مشعل های اتوماتیک و دستی از نظر ساخت مشابه هستند اما مشعل دستی دارای دسته است. زاویه سر تورچ (زاویه بین خط مرکزی دسته تورچ و خط مرکزی الکترود تنگستن) در برخی از مشعل های دستی با توجه به ترجیح اپراتور جوشکاری قابل تغییر است. تورچ جوشکاری که با عنوان مشعل جوشکاری نیز شناخته می شود با کابل به منبع تغذیه متصل شده و با شیلنگ به منبع گاز محافظ (آرگون) متصل می شود.

قطعات داخلی فلزی تورچ جوشکاری آرگون از آلیاژهای سخت مثل مس یا برنج ساخته می شود تا بتواند جریان و گرما را به طور موثر منتقل کند. بدنه تورچ از پلاستیک های عایق مقاوم در برابر حرارت ساخته می شود که اجزای فلزی داخلی را به خوبی برای محافظت از جوشکار می پوشاند.

اندازه نازل تورچ جوشکاری آرگون نیز به مقدار منطقه محافظ مورد نظر بستگی دارد. اندازه نازل گاز به قطر الکترود، پیکربندی و دسترسی به اتصال توسط جوشکار بستگی دارد. قطر داخلی نازل ترجیحاً حداقل 3 برابر قطر الکترود است. نازل باید در برابر حرارت مقاوم باشد و بنابراین به طور معمول از آلومینیوم اکساید یا یک ماده سرامیکی ساخته می شود.

دستگاه ها را می توان برای کنترل جریان گاز محافظ آرگون به منظور کاهش تلاطم و کاهش وارد شدن هوای آلوده به منطقه محافظت شده، درون نازل قرار داد. سوئیچ های دستی برای کنترل جریان جوشکاری را می توان به تورچ جوشکاری آرگون دستی اضافه کرد.

قیمت انواع تورچ جوشکاری آرگون

مشعل های آرگون براساس نوع سیستم خنک کردن به انواع مختلف زیر تقسیم بندی می شوند:

1.      قیمت تورچ آرگون هواخنک

تورچ آرگون هواخنک معمول ترین نوع انواع مشعل های جوشکاری است که از هوا برای خنک کردن مشعل استفاده می کند. قیمت تورچ هواخنک نسبت به سایر انواع مشعل مناسب تر است.

2.      قیمت تورچ آرگون آب خنک

تورچ تیگ آب خنک یکی دیگر از انواع مشعل های جوشکاری با گاز آرگون است. این مشعل ها در شرایطی که فضای جوشکاری بسته است و هوا نمی تواند مشعل را خنک کند، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع مشعل ها دو شلنگ دارند تا آب درون آن ها جریان داشته باشد.

یک تورچ جوشکاری از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

از جمله ویژگی های انواع مختلف مشعل جوشکاری آرگون عبارت است از:

  • دسته بزرگ یا کوچک
  • یک کنترل برای تنظیم آمپراژ
  • نمایشگر اضافی (که می تواند برای دسترسی به تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده استفاده شود)
  • نازل های مختلف
  • گردنه
  • دنباله
  • کولت
  • سوئیچ
  • نری
  • روکش
  • کابل

مشعل جوشکاری یا تورچ انواع مختلفی دارد که تورچ جوشکاری آرگون براساس اولویت های خاص خود طراحی شده است. طراحی مدولار مشعل های جوشکاری TIG به شما امکان می دهد تمام این نیازها را پوشش دهید.

امروزه طیف وسیعی از مشعل های جدید جوشکاری برای جوشکاری گاز بی اثر تنگستن دستی (TIG) را می توان متناسب با تنظیمات شخصی جوشکار و همچنین وظیفه جوشکاری شخصی سازی کرد. طراحی مدولار این مشعل ها طیف وسیعی از گزینه های پایدار و مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

قیمت تورچ جوشکاری آرگون بر چه اساسی تعیین می شود؟

همانطور که می دانید امروزه قیمت تورچ آرگون در فروشگاه های مختلف متفاوت است. این تفاوت قیمت تورچ جوشکاری ارگون می تواند براساس فاکتورهای مختلفی باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.برند مشعل

مسلما برندهای مختلف، قیمت تورچ جوشکاری ارگون خود را براساس فاکتورهای تولیدی مختلف خود، متفاوت تعیین می کنند.

2.انواع دستی یا خودکار

یکی دیگر از فاکتورهایی که بر روی قیمت تورچ tig تاثیر می گذارد، نوع دستی یا خودکار بودن مشعل است.

3.نوع تورچ آرگون (هواخنک یا آب خنک)

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، تورچ آب خنک و تورچ هوا خنک سیستم های متفاوتی دارند و بنابراین قیمت تورچ جوشکاری ارگون براساس نوع سیستم متفاوت می باشد.

4.جنس قطعات فلزی

جنس قطعات فلزی داخلی مشعل های مختلف نیز متفاوت است. در برخی از انواع مشعل ها جنس قطعات از برنج و در برخی دیگر از مس است تا جریان و گرما به خوبی منتقل شود.

5.جنس، نوع و اندازه نازل

اگرچه نازل مشعل معمولا به صورت جداگانه خریداری می شود اما در صورت خرید نازل به همراه تورچ، نوع، اندازه و جنس نازل نیز بر روی قیمت تورچ جوشکاری ارگون تاثیرگذار است.

6.کابل تورچ آرگون

نوع و اندازه کابل مشعل نیز بر روی قیمت تورچ جوشکاری ارگون موثر است. کابل مشعل ارگون معمولا در اندازه های 4، 6 و 8 متری طراحی و تولید می شود.

قیمت قطعات تورچ آرگون

علاوه بر اینکه شما می توانید مجموعه تورچ آرگون را با قیمت مناسب خریداری کنید، امکان خرید قطعات تورچ آرگون به صورت جداگانه نیز وجود دارد. در شرایطی که قطعات تورچ خراب یا فرسوده می شوند، شما می توانید با خرید قطعات به صورت جداگانه، بدون نیاز به خرید یک مجموعه جدید، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

تورچ جوشکاری آرگون چیست

خرید تورچ جوشکاری آرگون و قطعات آن

همانطور که گفتیم قیمت تورچ جوشکاری آرگون براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. شما می توانید با خرید تورچ آرگون و یا قطعات مشعل آرگون از مجموعه ولکانو بهترین خرید اینترنتی خود را تجربه کنید. به عنوان بهترین مرکز خرید اینترنتی تورچ آرگون با سابقه 20 سال فعالیت در زمینه تامین انواع ابزارآلات صنعتی برشکاری و جوشکاری بهترین مکان برای صنعتگران کشورمان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 2