کاربرد دستگاه برش ریلی و انواع آن

چقدر با دستگاه برش ریلی آشنایی دارید ؟

دستگاه برش ریلی دستگاهی است که بر روی یک ریل در یک مسیر کار می کند. این دستگاه از یک پرگار و میله صلیب مانند، ساخته شده و از ورق های فلزی، محصولاتی مشابه دیسک تولید می کند. به دلیل حرکت بدون لرزشی که این دستگاه در ریل دایره ای خود انجام میدهد، برای موارد بسیاری کاربرد دارد.

گاهی برای برش فلزات با دقت بالا، از دستگاهی غیر از دستگاه برش ریلیانو نمی توان استفاده کرد. زمانیکه برای برش فلزات احتیاج به یک ابعاد خاص دارید تنها دستگاهی که به کار شما می آید و به کمک آن میتوانید ظرافت برش را رعایت کنید، دستگاه برش ریلیانو می باشد.
این دستگاه در دو شکل تک فک یا تک مشعل و دو فک یا دو مشعل تولید و استفاده می شود. بسته به نیازتان می توانید دستگاه برش ریلیانو مورد نیازتان را تهیه کنید. گاهی زمان برش ورق های یک سوله، نمی توان فرم دلخواه را با گیوتین یا دستگاه های برش ورق، ایجاد کرد. به همین علت است که دستگاه برش ریلی بیشتر کاربرد دارد و کار را برای صنعتکاران راحت می کند.
برای اینکه بیشتر با انواع این دستگاه، کاربردها و نحوه کارشان آشنا شوید با ما همراه باشید. امیدواریم چنانچه قصد خرید این محصول را دارید مطالعه این مقاله برایتان مفید باشد.

دستگاه برش ریلیانو

دستگاه برش ریلیانو

انواع دستگاه برش ریلیانو کدامند ؟

همانطور که پیش تر گفتیم این دستگاه در دو مدل تک فک و دو فک ساخته میشود و هر کدام کارایی مخصوص خودشان را دارند. شما باید با توجه به عملی که مدنظرتان است، دستگاهی مطابق معیار هایتان انتخاب کنید. در ادامه هر کدام را برایتان به تفسیر معرفی می کنیم تا به راحتی دستگاه برش ریلیانو مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۱٫ دستگاه برش ریلی تک فک یا تک مشعل :

این دستگاه در ابعاد ۳۵۰+۱۴۰+۱۷۵ ساخته می شود و وزنی حدود ۱۰ – ۱۴ کیلوگرم دارد. قطر دایره هایی که توسط این دستگاه برش داده می شود حدود ۱۰۰ میلی متر با سرعت ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر بر دقیقه می باشد. همچنین ضخامت برش ورق هایی که توسط دستگاه برش ریلیانو تک فک انجام می شود، بین ۵ تا ۵۰ میلیمتر است.

برقی که این دستگاه مصرف می کند، ولتاژی برابر ۲۲۰ ولت می باشد. بسته به نوع و مدل دستگاه برش ریلیانو در برند های مختلف، ضخامت ورق برش خورده و سرعت انجام کار دستگاه ها با هم متفاوت است.
در این دستگاه امکان برش بصورت مستقیم و اریب وجود دارد. در بدنه این دستگاه ها از فولاد و استیل با کیفیت استفاده می شود که دراستحکام قطعات بسیار تاثیر گذار است. دستگاه برش ریلیانو تک فک فقط یک مقطع از سطح فلز را برش میزند.

۲٫ دستگاه برش ریلی دو فک یا دو مشعل :

در این مدل از دستگاه، دو پرگار همزمان می توانند برای برش سطوح فلز استفاده شوند. ابعاد این دستگاه ۴۷۰+۲۳۰+۲۴۰ میلیمتر می باشد و وزنی معادل ۱۶ تا ۲۱ کیلوگرم دارد. به دلیل داشتن دو پرگار، وزن این دستگاه نسبت به مدل تک فک بیشتر است. قطر دایره های برش خورده توسط دستگاه برش ریلیانو دو فک، حدود ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر است.

همچنین سرعت برش این دستگاه نیز حدود ۵۰ تا ۷۵۰ میلیمتر بر دقیقه است . این دستگاه ریلی دو مشعل، ورق هایی با ضخامت ۶ تا ۱۰۰ میلیمتر را برش میزند که نسبت به مدل تک فک خیلی بیشتر می باشد.
برق مصرفی دستگاه برش ریلیانو دو فک نیز مانند مدل تک فک برابر با ولتاژ ۲۲۰ ولت می باشد. این دستگاه ها دارای وزن مناسبی هستند که به راحتی قابل حمل هستند. جنس بدنه این دستگاه نیز به دلیل اهمیت کارکرد آن ها در برش ورق های فلز، از استیل و فولاد است.

دستگاه های برش کاربرد زیادی در صنعت دارند و فرآیند برش فلزات را برای ساخت سوله ها و یا هرگونه سازه دیگری راحت تر کرده اند. در ادامه با هم با مزایای این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

مزایای دستگاه برش ریلی :

میزان برش در دستگاه های برش ریلیاتو اهمیتی ندارد زیرا با تعویض نازل برشکاری میتوان تا ضخامت ۳۵۰ میلیمتر هم برشکاری را انجام داد. از این دستگاه ها می توان به جای دستگاه های برش گرم و زنجیری در صنعت استفاده کرد. این دستگاه ها دارای بدنه ای بسیار محکم تر نسبت به دیگر مدل دستگاه های برش برخوردارند. سرعت برش دستگاه برش ریلیانو بسیار بیشتر از دستگاه های برش دیگر است.

نحوه استفاده از این دستگاه برش به نسبت بسیار راحت تر از مدل های مشابه می باشد.
این مزیت باعث می شود که جهت استفاده، طرفداران بیشتری را داشته باشد. همچنین به علت داشتن وزنی متعادل در حین استفاده، کاربری راحت تری را برای صنعتگران مهیا کرده است و باعث می شود که در زمان کار، راحت تر بتوان تعادل دستگاه را حفظ کرد. این مورد برای برش فلزات بسیار حائز اهمیت است زیرا ظرافت در برشکاری مهم است.
قابل حمل بودن دستگاه برش ریلیانو یکی دیگر از مزیت های این دستگاه است که برای صنعتگران بسیار مهم است. از آنجایی که ابزارات فنی کاران بسیار زیاد است بنابراین وزن وسایلی که با خود حمل می کنند نیز بسیار اهمیت دارد.
از مزایای دیگر این دستگاه میتوان گفت به راحتی در جهت عقب و جلو حرکت میکند. این مزیت نیز برای برشهایی که ظرافت در آن ها مهم است بیشتر به چشم می آید. همچنین برای استفاده از این دستگاه می توان هم ریل های خطی و هم دایره ای را به کار برد. این ویژگی باعث میشود در صنعت برشکاری طرفدار داشته باشد.

صدای کم این دستگاه در زمان استفاده نیز، از آلودگی صوتی جلوگیری می کند و باعث دقت بیشتر فردی که درحال استفاده ازآن است می شود.
به علت برش های منظم، تمیز و دقیق این دستگاه، در صنایع مختلفی کاربرد دارد. مخصوصا در صنعت خودرو سازی که دقت برش دارای اهمیت بالایی است. خرابی این دستگاه برش خیلی کم اتفاق می افتد و در صورت خرابی به راحتی قطعات آن قابل تعویض می باشند. همچنین طول ریل دستگاه برش ریلیانو عموما حدود ۲ متر است اما به هر میزانی که بخواهید نیز می توانید تغییر دهید.

دستگاه برش ریلیانو

دستگاه برش ریلیانو

کاربرد دستگاه برش ریلیانو :

با توجه به مزیت هایی که برای دستگاه برش ریلیانو عنوان شد، در صنعت های متفاوتی کاربرد دارد.

از جمله جاهایی که می توان نام برد : در پروژه های پتروشیمی، کارخانجات صنعتی، نفت و گاز، صنایع هوایی، پروژه های مهم کشتی سازی و ساخت خودرو و همچنان برای ساخت مخازن مختلف و سازه های فلزی است. با توجه به گستردگی استفاده این دستگاه در پروژه هایی که گفته شد میتوان این دستگاه را یکی از قطب های برشکاری ورق های فلزی نام برد.

دستگاه برش ریلیانو برند بیتل

دستگاه برش ریلیانو برند بیتل یکی از بهترین دستگاه های برش ریلی اتوماتیک است که دارای گارانتی معتبر نیز می باشد. این دستگاه توانایی برش به ضخامت ۳ تا ۱۰۰ میلیمتر با سرعت برش ۱۵۰ تا ۸۸۰ میلیمتر بر دقیقه می باشد. به راحتی می توان انواع برش های دایره ای و ریلی را به آسانی با این دستگاه انجام داد.

دستگاه برش ریلیانو بیتل

دستگاه برش ریلیانو بیتل

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = ده