مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

در اوایل قرن بیستم بود که تکنولوژی برشکاری  و جوشکاری به کمک اکسیژن به جهان معرفی شد و از آن زمان تا کنون پیشرفتهای قابل توجهی در ابزار و تجهیزات مورد نیاز  این نوع برش رخ داده است .

سرپیک برشکاری یکی از مهمترین قطعات مورد نیاز برای برش فلزات  مختلف به کمک حرارت و اکسیژن است که در انواع یک تکه و دو تکه،سرپیک بلند و کوتاه  در برندهای مختلف در بازار موجود است.

با توجه به وضعیت  اخیر بازار  ارز قیمت انواع سرپیک برشکاری هم دچار نوسانات بسیاری شده به گونه ای که اولین اقدام قبل از خرید آگاهی از   لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری است.برای آگاهی از آخرین قیمت انواع سرپیک برشکاری کافی است به نشانی http://www.volcanoco.com مراجعه نمایید.

سرپیک برشکاری یکی از مهمترین قطعات مورد نیاز برای برش فلزات  مختلف به کمک حرارت و اکسیژن است.

 

مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

 ساز و کار عملکرد سرپیک برشکاری

سرپیک برشکاری عامل رساندن اکسیژن به فلز گرم شده برای برش است . در این روش ابتدا فلز تا حد ذوب  گرم می شود (به رنگ سرخ روشن  در می آید) سپس با فشردن اهرم سرپیک برشکاری اکسیژن به فلز دمیده شده و فرآیند برش آغاز می شود. در ادامه، حرارت از طریق فلز مشتعل تامین می شود و با تداوم روند اکسید شدن برشکاری ادامه می یابد.

آگاهی از  قیمت انواع سرپیک برشکاری چه اهمیتی دارد؟

با وجود پیشرفت روز افزون صنعت برشکاری و ظهور تکنولوژ هایی مانند  برش لیزر و واترجت همچنان برشکاری به کمک اکسیژن و حرارت یکی از پرکاربردترین روش ها است.

چرا که در این روش، بدون محدودیت، امکان برش انواع فلزات و آلیاژ وجود دارد. همچنین امکان انجام برش های ضخیم نیز مهیاست بنابراین خرید و  در اختیار داشتن تجهیزات این نوع برش به ویژه سرپیک برشکاری نقش مهمی در راه اندازی و ادامه کسب و کارهای صنعتی مرتبط با برشکاری  فلزات  به ویژه آهن دارد.

آگاهی از  قیمت انواع سرپیک برشکاری و سایر تجهیزات مورد نیاز این حرفه  علاوه بر اینکه امکان برآورد هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای ورود به کار برشکاری را مهیا می کند در شرایط بازار پر التهاب امروز به شما این  امکان را  می دهد که با سنجش استهلاک ابزار و هزینه ی مورد نیاز برای جایگزین نمودن آنها قیمت منصفانه و واقعی تری برای خدمات خود در نظر بگیرید .

همچنین برای توسعه ی کسب و کارتان برنامه ریزی عملی  داشته باشید.

امروزه انواع سرپیک برشکاری در اندازه ها و برندهای گوناگون در بازار موجودند

 

مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

عوامل موثر بر تعیین قیمت انواع سرپیک برشکاری

امروزه انواع سرپیک برشکاری در اندازه ها و برندهای گوناگون در بازار موجودند اما قبل از هر چیز لازم است ابتدا ضخامت فلز و  ظرافت برش مورد انتظارو البته برند و کشور سازنده ی مورد نظر  خود را مشخص نموده و سپس به سراغ لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری بروید.

انواع سرپیک برشکاری

رایج ترین نحوه ی تقسیم بندی سرپیک برشکاری تقسیم آن به دو نوع سرپیک برشکاری یک تکه و دو تکه است

سرپیک برشکاری یک تکه 

سرپیک برشکاری یک تکه خود به دو نوع سرپیک برشکاری یک تکه بلند و کوتاه و سرپیک برشکاری یک تکه نازک بر و ضخیم بر تقسیم می شود.

این سرپیک برشکاری  در اندازه های مختلف بین ۸ تا ۶۴ اینچ امکان انجام برش به ضخامت های گوناگون از ۳ تا ۳۰۰ میلیمتر را دارد  اما پرکاربردترین نمونه ی آن  در بازار به سرپیک یک تکه ی ۶۰ سانتی متر معروف است.

ضمن اینکه  معروفترین برندهای سرپیک برشکاری یک تکه موجود در بازار تولید کشورهایی مانند آمریکا ، چین ، ژاپن و تایوان هستند.

 

مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

 

سرپیک برشکاری دو تکه از پرطرفدارترین انواع سرپیک برشکاری موجود در بازار  به شمار می رود.

سرپیک برشکاری دو تکه

به دلیل امکان جداسازی،اشغال کمتر فضا  و سهولت در حمل و نقل؛  سرپیک برشکاری دو تکه از پرطرفدارترین انواع سرپیک برشکاری موجود در بازار  به شمار می رود.

نمونه های موجود در بازار عموما تولیدات آمریکا،آلمان ،سوئیس و تایوان هستند.نازل سرپیک برشکاری دو تکه، ۴ حالته است که با تنظیم دقیق هر یک از حالات آن  امکان ایجاد برش هایی با ضخامت ۳ تا صد میلیمتر وجود دارد.

همانگونه که مشاهده نمودید عوامل مختلفی بر قیمت انواع سرپیک برشکاری تاثیرگذارند و گذشته از عوامل متنوع  فنی  به دلیل نوسانات لحظه ای بازار ارز امکان ارائه ی قیمت ثابت وجود ندارد اما به طور اجمالی و بر اساس برآورد کلی می توان گفت قیمت انواع سرپیک برشکاری بین ۵۵۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نکات مهمی که در هنگام خرید و استفاده از انواع سرپیک برشکاری  باید مورد توجه قرار گیرد

–  در هنگام خرید انواع سرپیک برشکاری علاوه بر کیفیت ، کارایی و قیمت؛ مهمترین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد ایمنی است. چرا که هیچ چیز بها و ارزش جان و سلامت آدمی را ندارد.

-مهمترین خطری که ممکن است در هنگام استفاده از انواع سرپیک برشکاری بروز کند برگشت شعله است که عمدتا به خاطر بی توجهی به صحت اتصالات شیلنگ گاز رخ می دهد.
عواملی مانند خوردگی شیلنگ، حرارت بسیار بالا ، سهل انگاری در هنگام جابجایی سرپیک می تواند منجر به آسیب شیلنگ و اتصالات و نهایتا باعث ایجاد خطر شود. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا از صحت اتصالات و بی نقص بودن شیلنگ مطمئن شوید.

-ایجاد هرگونه صدای اضافه در هنگام کار با سرپیک برش می تواند نشانه ای از برگشت شعله باشد؛ بنابراین صداهای نامتعارف به ویژه صداهای تکرار شونده را جدی گرفته و در پی یافتن و رفع علت صدا باشید.

-در هنگام بستن اتصالات  به ویژه کله گی سرپیک دقت لازم را مبذول نموده و از نقاط تعبیه شده اقدام به محکم کردن آنها نمایید تا از هرگونه پیچش احتمالی لوله ها و خرابی کله گی جلوگیری شود.

-در برخی نمونه های سرپیک برشکاری دو تکه، قطعه ای به عنوان ته شیلنگی تعبیه شده که از برگشت شعله جلوگیری نموده و ضریب ایمنی را افزایش می دهد. اگر به دنبال بالاترین سطح ایمنی هستید تهیه نمودن این نمونه سرپیک برشکاری بهترین انتخاب است.

-از هرگونه تغییر وضعیت کپسول جدا خودداری نمایید چرا که اقداماتی مانند خواباندن، دَوران دادن کپسول و اقداماتی از این دست می تواند منافذ داخلی  سر پیک برش را مسدود نموده و  منجر به ایجاد خطر جدی شود.

– استفاده از فلش بک الزامی است چرا که  می تواند خطرات احتمالی ناشی از برگشت شعله را  را به حداقل رسانده و ایمنی را به سطح مطلوب برساند

-و نکته ی آخر اینکه از هر گونه سهل انگاری ،جایگزین نمودن غیر کارشناسی قطعات ،مهره ها و اتصالات جدا خودداری کنید.

 

مروری بر لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری

 

کلام آخر

هرچند قیمت انواع سرپیک برشکاری دستخوش نوسانات بازار  بوده و  برند و کیفیت مورد انتظار شما نیز در این قیمت تاثیرگذار است اما با خرید تجهیزات مورد نظر خود از مراکز معتبر و نام آشنا می توانید علاوه بر اطمینان از اصالت و کیفیت جنس، از منصفانه بودن قیمت هم مطمئن شوید.برای خرید  آگاهانه کافیست لیست قیمت انواع سرپیک برشکاری را  از مراکز و سایت های معتبر دریافت نموده و پس از مقایسه  قیمت ها بهترین انتخاب را نموده و بر مبنای نیاز خود خریدی مناسب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = هجده