اینورتر های جوشکاری

اینورتر های جوشکاری از جدید ترین و به روز ترین دستگاه های جوشکاری هستند که در آن ها از برد های الکترونیکی به جای سیم پیچی استفاده می شود که همین ویژگی موجب شده که این دستگاه ها بسیار سبک باشند . بنابراین وزن بسیار پایین اینورتر های جوشکاری در کنار طول عمر بالایی که دارند موجب گردیده تقاضا برای خرید این محصولات افزایش یابد . ناگفته نماند این محصولات از مصرف برق بسیار کمی برخوردارند و استفاده از آن ها علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود ، از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است . این دستگاه ها با برق تک فاز کار می کنند و جریان AC را از طریق یکسری سوئیچ به DC تبدیل می کنند . اینورتر های جوشکاری دارای موتور های قوی هستند و استفاده از آن ها موجب می شود که فرآیند جوشکاری با کیفیت تر صورت پذیرد .

انواع دستگاه جوشکاری اینورتر | انواع اینورتر های جوشکاری

انواع دستگاه جوشکاری اینورتر | انواع اینورتر های جوشکاری را می توان به سه دسته ی : دستگاه اینورتر جوش الکترود یا MMA ، این دستگاه جوش تیگ یا آرگون TIG ، دستگاه اینورتر CO2 یا میگ MIG تقسیم کرد . اکنون به بررسی هر یک از این دستگاه های اینورتر می پردازیم . اینورتر های جوشکاری

  • اینورتر الکترود یا MMA

اینورتر های جوشکاری الکترود یا MMA مناسب برای جوشکاری های آهنی و فولاد می باشند . جوشکاری الکترود ساده ترین روش جوشکاری است که دارای دو قطب مثبت و منفی می باشد . در این دستگاه از گل آغشته به میله الکترود استفاده می شود تا در برابر هوا محافظ باشد و با اکسیژن ترکیب نشود . اینورتر الکترود یا MMA  با اتصال دو قطب مثبت و منفی و با جریان بالا باعث ایجاد قوس الکتریکی و همچنین آب شدن الکترود می شود .

  • دستگاه جوش تیگ یا آرگو TIG

از دستگاه جوش تیگ یا آرگون TIG برای جوش آلومینیوم و آرگون استفاده می شود . این دستگاه جوش مناسب برای صنایع نظامی ، دریایی ، هوایی ، نیروگاه‌ های برق و پتروشیمی می باشد . این دستگاه برای جوش دادن قوس تنگستن در صنایع بسیار پر کاربرد است . از این روش جوشکاری بیشتر برای جوشکاری دستی ، ماشینی یا اتوماتیک استفاده می شود .

  • اینورتر CO2 یا میگ MIG

دستگاه اینورتر جوشکاری CO2 یا میگ MIG به وسیله ی گاز CO2 کار می کند و قابل استفاده در صنعت خودرو سازی ، ساخت و ساز ریل راه آهن ، جوشکاری لوله و جوشکاری زیر آب است CO2 موجب حفاظت جوش در برابر هوا و جلوگیری از ترکیب شدن با اکسیژن می شود .

کار با اینورتر های جوشکاری CO2 یا میگ MIG نیاز به تخصص خاصی ندارد و بسیار آسان می باشد . این جوشکاری بیشتر مناسب فلزات مس ، روی ، نیکل ، آلیاژ های نیکلی و استیل است .

خرید اینترنتی بهترین اینورتر جوشکاری

برای خرید اینترنتی بهترین اینورتر جوشکاری می توانید به فروشگاه اینترنتی ولکانو  مراجعه نمایید . ولکانو با هدف فروش انواع لوازم آرگون و co2 پلاسما ، دستگاه های برش لوله ، دستگاه های برش ریلی ، برش پیک دستی و مانومتر و رگلاتورهای صنعتی ایجاد شده و در تلاش بوده و هست تا بتواند با کسب رضایت مشتریان خود در این زمینه یکی از بهترین ها باشد .

همانطور که می دانید امروزه مزیت خرید اینترنتی بر کسی پوشیده نیست و بیشتر افراد ترجیح می دهند که خرید خود را به صورت اینترنتی و در منزل یا محل کار خود انجام دهند . با خرید از فروشگاه آنلاین ولکانو علاوه بر تجربه ی لذت یک خرید خوب و مطمئن می توانید در کمترین زمان ممکن محصول خود را با بهترین قیمت تحویل بگیرید . برای ارتباط با این فروشگاه اینترنتی و خرید انواع اینورتر های جوشکاری می توانید به وب سایت https://www.volcanoco.com مراجعه نمایید و در ستون کناری دسته بندی محصولات ، اینورتر جوشکاری را انتخاب کنید و یا با شماره تلفن های ۶۶۷۳۴۷۰۱-۰۲۱ ، ۶۶۷۳۸۴۱۰-۰۲۱ ، ۶۶۷۳۲۲۱۶-۰۲۱ تماس بگیرید . دستگاه اینورتر

تعریف کلی از اینورتر 

اینورتر های جوشکاری همانطور که گفته شد شکل پیشرفته تری از دستگاه های جوشکاری هستند که به سبب مزایای بسیاری که دارند برتری بالاتری نسبت به دستگاه های جوش قدیمی دارند . استفاده از این دستگاه جوش باعث می شود کار جوشکاری به شکل ساده تری انجام شود و کیفیت این محصولات طوری است که موجب گردیده از طول عمر بالاتری برخوردار باشند . اینورتر قبلیت کار با برق دو فاز و همچنین سه فاز را دارد .

استفاده از دستگاه اینورتر موجب می شود تا جوشکاری پایداری داشته باشید که در نتیجه باعث خروجی کار با کیفیت تر می شود . این دستگاه های جوش صدای کمی دارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند .

این دستگاه دارای مزایا و معایبی است که در زیر به توضیح می پردازیم .

  1. مزایای اینورتر های جوشکاری

  • کم حجم و بسیار سبک : اینورتر ها دارای حجم کوچک و وزن بسیار سبک هستند و در حمل و نقل بسیار راحت می باشند . فرکانس اینورتر بالاتر از فرکانس کاری آن ها می باشد ، بنابراین موجب می شود سایز ترانسفورماتور و وزن آن به شدت کاهش پیدا کند . همچنین با افزایش فرکانس کاری نیز سایز راکتور و وزن آن به شدت کاهش می یابد .
  • صرفه جویی در مصرف انرژی : دستگاه اینورتر جوشکاری برق بسیار کمی مصرف می کند و استفاده از آن ها باعث می شود در مصرف برق صرفه جویی شود . این دستگاه ها به راحتی با برق خانگی کار می کنند بنابراین می توان این وسیله را به پریز های نرمال نیز وصل کرد .
  • پایداری جریان و ولتاژ خروجی : اینورتر های جوشکاری حساسیت کمی در برابر تغییرات هوایی دارند و دچار تداخل نمی شوند .
  • استفاده از اینورتر بسیار آسان است و کار کردن با آن کار دشواری نیست . این دستگاه های اینورتر در برابر صدمات وارد به وسیله حفاظت می کنند و از فن بسیار قوی در برابر داغ شدن دستگاه ، محافظت اتوماتیک در مقابل ولتاژ های بالا و دماهای بالا برخوردارند .
  • تلفات ناشی که از نوسانات برق ایجاد می شود در این دستگاه تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .
  •  فرایند جوشکاری را می توان در دستگاه اینورتر به شکل بسیار سریع کنترل کرد .
  • برخورداری از کیفیت بالا : این محصول از کیفیت بالایی برخوردار است .
  • تنوع بسیار بالای جوشکاری در استفاده از الکترود ها
  • به دلیل قوس یکنواخت در این دستگاه جوشکاری از پایداری بیشتری برخوردار است .
  1. معایب اینورتر های جوشکاری

  • دارای ساختار پیچیده : اشکال زدایی ، تست و تنظیم پارامتر های دستگاه کار بسیار دشواری می باشد .
  • اینورتر های جوشکاری دارای شکنندگی بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر می باشند که این به سبب جریان های منظم و کامپوننت هایی با تکنولوژی بالا هستند .
  • اینورتر ها دارای ساختار پیچیده تری نسبت به دستگاه های معمولی هستند و در طولانی مدت بیشتر دچار شکنندگی می شوند ولی دستگاه های معمولی با دارا بودن ساختار ساده تر ، در طول زمان بیشتر می توان به آن ها اعتماد کرد .
  • هزینه ی تعمیر و نگهداری ، قطعات اینورتر های جوشکاری نسبت به دستگاه های معمولی بیشتر است  .

دستگاه اینورتر جوشکاری

بهترین دستگاه جوش اینورتر موجود در بازار کدام است ؟

در بازار دستگاه های جوش مختلفی وجود دارد که می توان به دستگاه جوش اروپایی ، اینورتر های جوشکاری ایرانی ، ترکیه ای و چینی اشاره کرد .

دستگاه های جوش اروپایی اگر در بازار اصل آن ها باشد بسیار عالی هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند که با هزینه یک میلیون به بالا عرضه می شوند . اینورتر ایرانی نسبت به ترکیه ای و چینی بهتر است . اینورتر های ترکیه ای ، دستگاه قابل قبولی هستند اما دستگاه های چینی پس از مدتی دچار مشکل می شوند و برد الکترونیکی آن ها می سوزد و دیگر قابل استفاده نیستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 2 = شانزده